בגיל 11, עידו התקשה לקרוא, לכתוב ולאיית. הוא הרבה לשבש מלים מכיוון שלא שמע אותן נכון. הוא הצליח לעקוב אחרי התחלה או סוף של הוראה מורכבת, אבל לעולם לא אחרי רצף של שלוש הוראות.


עידו נמנע מלדבר בחברה, כי הוא התקשה לעמוד בקצב השיחה, ולא השתתף במשחקים כי לא קלט את החוקים. לכן, מבחינה חברתית הוא נשאר "בחוץ".
עידו למד לקרוא ברמה הטכנית, עם קצב ושטף נמוכים מהמצופה לגילו.
לרוב הוא לא הבין את הנקרא, ו"שנא" לקרוא.


עד גיל שלוש, הוא סבל מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות. הוא התעכב ברכישת שפה ודיבור ונזקק לעזרתה של קלינאית תקשורת. הוא התקדם יפה אבל המשיך להתבלבל בין צלילים דומים, נטה לשכל ולהפוך אותיות בקריאה והתבלבל בין "ז" ל"ג" בכתיבה".

מה הבעיה של עידו?
עידו סובל מ-  ליקויי למידה. ישנם מאבחנים המכנים את הלקות " דיסלקציה " ואחרים מדברים על
" הפרעה בעיבוד שמיעתי  " (CAPD).
בשיטת טומטיס, ליקויי למידה כמו דיסלקציה / דיסגרפיה עלולים להעיד על בעיית הקשבה. 
הקשבה היא המיומנות הבסיסית ביותר לפני שאנו מדברים, קוראים וכותבים אנו לומדים להקשיב. הקשבה יעילה מבוססת על עיבוד שמיעתי תקין ושליטה טובה בגוף.
בעיית ההקשבה של עידו מתבטאת בעיקר על ידי קשיים במיומנויות שפה:
הבנה, דיבור, קריאה וכתיבה.

כיצד ניתן לעזור לעידו באמצעות שיטת טומטיס?
שיטת טומטיס משפרת את יכולת קשב וריכוז. השיטה מעניקה אבחון לקויות למידה בעזרת קלינאית תקשורת, הטיפול נעשה על ידי גירוי צלילי המאמן את חלקי האוזן ומגרה את מערכת העצבים המרכזית. הגירוי הצלילי מופק על ידי ה"אוזן האלקטרונית", מכשור אלקטרוני פרי פיתוחו של ד"ר אלפרד טומטיס (1920-2001).
בגיל 12 עידו פנה למרכז טומטיס ועבר תוכנית אישית של גירוי צלילי.


מטרת טיפול לקויות למידה הייתה לאמן את אוזניו להבחין בהבדלים בין צלילים.
התוכנית כללה, בין היתר, עבודה "פעילה" במטרה לפתח את הבקרה העצמית שלו. כלומר, עידו דיבר לתוך מיקרופון ,ושמע באוזניות מיוחדות את קולו לאחר עיבודו באוזן האלקטרונית.

הגירוי הצלילי תרם לעידו על ידי:
שיפור במהירות ובאיכות העיבוד השמיעתי
שיפור בקשר עין - אוזן
תמיכה בדומיננטיות של אוזן ימין
 
מה השיג עידו מהטיפול?
הוריו מספרים: "בטיולי המשפחה, הוא התחיל לקרוא שלטים באופן ספונטני והפך ל"נווט", במקום ל"מציק" התורן. הוא שם לב כשטעה במילה ותיקן את עצמו!
הוא קרא ספר שלם מרצונו!
קריאה כבר לא נחשבת אצלו "עונש" והוא מנצל אותה כדי לספק את הסקרנות הטבעית שלו.
עידו תמיד ידע חשבון, אך ציוניו בחשבון ירדו בגלל הקושי להבין שאלות מילוליות. השיפור בקריאה החזיר לו את הביטחון שהוא "טוב בחשבון" ובכלל. 
גם יכולת הריכוז השתפרה והוא יותר "בעניינים".
המורה מדווחת שהוא משתתף יותר בשיעור, מצליח למלא אחר הוראות ויודע איזה שיעורי בית עליו להכין!
בזמן ההפסקות, עידו משתלב לראשונה בחברת הבנים בחצר.
לשם שינוי שמחנו לגלות שחשבון הטלפון הביתי גדל.  סוף סוף גם לעידו יש חלק בזה,
יש לו למי להתקשר!"

לסיפור אישי נוסף
"השינוי היה דרמטי. למעשה, ראינו שינויים כבר מהטיפולים הראשונים".
 סיפורה של אהובה  
 

ליקויי למידה- סיפורו של עידו ליקויי למידה- סיפורו של עידו
מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר