הקשבה לקוייה עלולה להוות מרכיב מרכזי בתפקודך ולהתבטא בדרכים שונות כמו:הפרעת קשב , ליקויי למידה או הפרעות בשפה, דיבור ותקשורת.
שאלון זה יעזור לך להעריך אם יש לך סימנים המעידים על בעיית קשב וריכוז.
אם אומרים לך ....
" אתה פוטנציאל מבוזבז", "עצלן", "אסטרונאוט"
אולי מסתתר קושי שניתן לאבחן ולטפל בו באמצעות שיטת טומטיס!
הקשבה לקוייה המתגלה בעזרת אבחון קשב וריכוז עלולה להוות מרכיב מרכזי בתפקודך ולהתבטא בדרכים שונות כמו:
הפרעת קשב , ליקויי למידה או הפרעות בשפה, דיבור ותקשורת.
שאלון זה יעזור לך להעריך אם יש לך סימנים המעידים על בעיית הקשבה.
שאלון הקשבה
נא לסמן את האפשרות המתאימה ביותר
תפקודי הקשבה | לעיתים רחוקות | לעיתים | לעיתים קרובות | תמיד |
קושי להתמקד למשך זמן ממושך | ||||
טווח קשב קצר | ||||
מוסח בקלות (במיוחד מרעש) | ||||
רגישות יתר לקולות מסוימים |
|
|||
פרשנות מוטעית לשאלות/בקשות | ||||
קושי בהבחנה בין קולות שונים | ||||
בלבול בין מילים בעלות צליל דומה | ||||
זקוק להבהרות וחזרות | ||||
עוקב רק אחרי הוראה או שתיים מתוך רצף הוראות |
||||
קושי בהבנת שיחה | ||||
קושי בזיכרון לטווח קצר | ||||
קושי בזיכרון לטווח ארוך | ||||
חזרה מספר פעמים על קטע קריאה כדי להטמיע את התוכן |
||||
הרגשה שאנשים מדברים מהר מידי | ||||
קול שטוח וחדגוני (מונוטוני) | ||||
בעיות בשטף ובקצב הדיבור | ||||
קושי בשליפת מילים | ||||
מזייף בשירה | ||||
קשיי קריאה (במיוחד קריאה בקול רם) | ||||
שגיאות איות רבות | ||||
קושי בסיכום ותמצות סיפור | ||||
|
אין "ציון"!
אם אתם מזהים מספר קשיים המעוררים בכם דאגה או אי נחת – צרו אתנו קשר.
נא לסמן תכונות אופייניות לך בהקשר ל"הקשבה לגוף – כישורים מוטוריים"
יציבה לא טובה | |
מודעות מופחתת למרחב אישי ולגבולות פיזיים | |
כמיהה מוגזמת לתנועה או למגע | |
תזזיתיות | |
מגושמות – כולל נטייה להיתקל בדברים או ליפול | |
בלבול שמאל – ימין | |
בלבול בכיוון ומיקום | |
חוש קצב לקוי | |
כישורי ספורט לקויים | |
כתב יד מרושל ובלתי קריא | |
קושי בארגון |
אין "ציון"!
אם אתם מזהים מספר קשיים המעוררים בכם דאגה או אי נחת – צרו אתנו קשר.
נא לסמן תכונות אופייניות לך בהקשר ל"התנהגות והסתגלות חברתית"
סף תסכול נמוך | |
דימוי עצמי או/ו ביטחון עצמי נמוך | |
קושי להתחבר או להתמיד בחברות | |
נטייה להימנע מאירועים חברתיים | |
עייפות מוגזמת בתום יום לימודים / עבודה | |
מוטיבציה נמוכה, רצון מועט ליטול חלק פעיל בלימודים / בעבודה. | |
מתח וחששות | |
קושי בקביעת מטרות וקדימויות | |
קושי להתחיל ולסיים פרויקטים | |
קושי עם מושגי זמן ועם עמידה בלוח זמנים | |
רתיעה מקבלת אחריות | |
אי סיום מטלות | |
חוסר "טקט" | |
נטייה להתנהגות לא בוגרת / ילדותית | |
קושי להתמודד עם מצבי לחץ |


המונח הלועזי ADD פירושו הפרעת קשב ואילו המונח ADHD פירושו הפרעת קשב עם היפראקטיביות. מקורה של ההפרעה נובעת מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית. הפרעת ADD /ADHD הנה תופעה שכיחה הקיימת אצל 5-10 אחוזים מכלל האוכלוסייה.
ההפרעה מופיעה עוד בילדות ותלווה את האדם גם כאשר יתבגר.